|
||||||||||||||||||||||||||||||
UDK: 614.253(497.11) | ISSN 0350-2899 31 (2006) 4 p. 143-147 | |||||||||||||||||||||||||||||
Originalni rad Zadovoljstvo korisnika radom
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Sažetak: Subjektivni pokazatelj zadovoljstva korisnika ima važnu ulogu u evaluaciji kvaliteta zdravstvene zaštite, gde pacijent treba da bude aktivni učesnik sistema za zdravstvenu zaštitu, a ne samo "pasivni posmatrač". CILJ RADA: Procena zadovoljstva korisnika radom pedijatrijske službe DZ "Zvezdara" i predlaganje mera za unapredjenje kvaliteta rada u toj oblasti. METOD RADA: Anonimni anketni upitnici, popunjavani posle posete lekaru i ubacivani u obezbedjene kutije. Anketirani su jednodnevni korisnici, roditelji- staratelji dece. REZULTAT RADA: 67 (72,8%) anketiranih misli da pedijatar posvećuje dovoljno pažnje njihovom detetu, 22 (23,9%) da ponekad posvećuje , a nikad 3 (3,3%) ispitanika. 69 (75%) anketiranih smatra da od pedijatra uvek dobija dovoljno informacija u vezi trenutnog zdravlja njihovog deteta. 46 (50%) je zadovoljno svojim pedijatrom, 35 (38%) je prilično zadovoljno, 9 (9,8%) je neopredeljeno, 2 (2,2%) je prilično nezadovoljno. ZAKLJUČAK: Na osnovu analiziranih podataka naši korisnici, anketirani roditelji-staratelji su zadovoljni kvalitetom zdravstvene službe i radom lekara i medicinskih sestara u službi za zdravstvenu zaštitu dece i omladine, čime je ispunjen jedan od bitnih preduslova u ostvarivanju pozitivnih efekata zdravstvene zaštite. Ključne reči: anketa, roditelj- aktivan učesnik, satisfakcija Napomena: sažetak na engleskom jeziku Note: summary in English |
||||||||||||||||||||||||||||||
UVODPored praćenja velikog broja kvantitativnih pokazatelja rada zdravstvene službe, procena subjektivnog pokazatelja-zadovoljstvo korisnika ima veoma važnu ulogu u evaluaciji kvaliteta zdravstvene zaštite, naročito na nivou primarne zdravstvene zaštite, gde građani-pacijenti nisu samo "pasivni prolaznici" kroz sistem zdravstvene zaštite, već su njegovi aktivni učesnici. |
||||||||||||||||||||||||||||||
CILJ RADAProcena zadovoljstva korisnika radom lekara i medicinskih sestara u službi za zdravstvenu zaštitu dece i omladine Doma zdravlja Zvezdara, kako bi se na osnovu dobijenih rezultata utvrdio stepen zadovoljstva korisnika i predložile mere za unapređenje kvaliteta rada u ovoj oblasti zdravstvene službe.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
METOD RADAPrema Programu za unapređenje kvaliteta rada Doma zdravlja
"Zvezdara", a na osnovu "Metodološkog uputstva za postupak izveštavanja
zdravstvenih ustanova o pokazateljima kvaliteta rada, listama čekanja,
zadovoljstvu pacijenata i obuci zaposlenih" izdatom od strane
Ministarstva zdravlja Republike Srbije i Instituta za zaštitu zdravlja
Srbije "Dr Milan Jovanović-Batut", u Domu zdravlja "Zvezdara" je 3.
novembra 2004. god. sprovedeno ispitivanje zadovoljstva pacijenata koji
su se u toku radnog vremena obraćali lekarima u službama opšte medicine,
zdravstvene zaštite dece i omladine, stomatologije i medicine rada u
centralnom objektu Doma zdravlja " Zvezdara ". |
||||||||||||||||||||||||||||||
REZULTATI RADAOd 270 prisutnih korisnika usluga tog dana u službi za zdravstvenu
zaštitu dece i omladine DZ Zvezdara, 110 korisnika je uzelo upitnike na
popunu, a 92 (83,6%) je popunilo upitnike. |
||||||||||||||||||||||||||||||
DISKUSIJAAnketirani roditelji su, u celini posmatrano, zadovoljni kvalitetom zdravstvene zaštite i radom zaposlenih u službi za zdravstvenu zaštitu dece DZ "Zvezdara". Oni bi bili mnogo zadovoljniji i dužina čekanja u dispanzeru bi bila svedena na minimum smanjenjem normativa i otvaranjem Savetovališta za mlade, koji bi dobili "svoje vreme" za rešavanje individualnih problema i ne bi se mešali u čekaonicama sa decom u infekciji. Presudnu ulogu za porast zadovoljstva kod pacijenata bi imao porast, a ne pad povlastica koje pokrivaju osnovnom zdravstvenom zaštitom. |
||||||||||||||||||||||||||||||
ZAKLJUČAKNa osnovu analiziranih podataka može se zaključiti da su korisnici-roditelji anketirani u Domu zdravlja Zvezdara, u celini posmatrano, zadovoljni kvalitetom zdravstvene zaštite i radom lekara i medicinskih sestara u službi za zdravstvenu zaštitu dece i omladine, čime je ispunjen jedan od bitnih preduslova u ostvarivanju pozitivnih efekata zdravstvene zaštite. |
||||||||||||||||||||||||||||||
LITERATURA
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Adresa autora: Bosiljka Ugrinić-Sklopić Vojvode Bogdana 21, 11050 Beograd Tel. (011)407-571, Mob. 063 307-701 e-mail: psklopic@sbb.co.yu Rad predat: 27.07.2006. Rad prihvaćen: 08.09.2006. Elektronska verzija objavljena: 31.01.2007. |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Infotrend Crea(c)tive Design | ||||||||||||||||||||||||||||||